Welkom in 2022! Hopelijk kijken jullie terug op een fijne jaarwisseling, of staat er gewoon eindelijk een dikke streep door 2021 en kan je weer op 0 beginnen. In dit artikel deel ik mijn goede voornemens, die ik zo haalbaar mogelijk wil proberen te behalen dit jaar.

  • Sociale media opschonen: deze stap doe ik elk jaar om zelf een goed overzicht te kunnen blijven houden over met name Instagram en Whatsapp. De contacten die ik niet regelmatig spreek verwijder ik uit mijn lijst, tenzij het contact alsnog waardevol is om te behouden.
  • Stoppen met dingen waar ik niet blij van word: dit is een hele brede categorie, maar ik ben een heel meegaand persoon waardoor ik niet altijd mijn grenzen goed bewaak, terwijl ik ze wel voel. Ik wil activiteiten waar ik echt niet meer zo blij van word meer gaan weigeren of vervangen met voor mij leukere of minder energie zuigende activiteiten. Zo heb ik gemerkt dat ik meer geniet van klein gezelschap dan grotere feesten in groepen, nu ook graag thuis ben en dat ik graag mijn tijd besteed aan drummen en sporten.
  • Fitter worden op het werk: door allerlei omstandigheden op het werk en privé was werk helaas zwaar dit jaar, in combinatie met een opleiding/specialisatie. Ik hoop dit jaar weer rustig op te kunnen bouwen en mijn praktijkuren te kunnen maken op een manier waardoor ik energie over hou. Hopelijk betekent dat minder overwerk, werkdruk, beleidsvergaderingen waar ik op leegloop en anders leren omgaan met moeilijke situaties. In de pauzes of bij een tussenuur wil ik lekker gaan bewegen.
  • Mijn opleiding afronden: ik hoop in het begin van dit jaar alle verplichte theorie en toetsonderdelen in te kunnen leveren en mijn in de loop van dit jaar al mijn praktijkuren af te ronden, zodat ik officieel GZ-psycholoog ben. I can’t wait!
  • Catching Up structureel bijhouden: zeker ook een voornemen van dit jaar is om consistent blogs te posten, vooral omdat het zo leuk is! Ik wil er een ritme in proberen te krijgen om tenminste een aantal blogs per maand te posten, en als er meer mogelijk is omdat de maatregelen eindelijk wat afschalen om dit wekelijks vol te houden, zonder dat dit stress of druk geeft.

  • Vijf kilo afvallen: ik weet van mezelf dat ik me het lekkers in mijn kleding en lijf voel als ik rond de 65 kilo weeg, dus ik wil dit jaar met name het eten weer wat ‘cleaner´ gaan oppakken. Deze maand wil ik er ritme in krijgen door elke ochtend een (proteïne) shake van havermout met melk en een banaan, ’s middags een goedgevulde wrap met gekookt ei en ’s avonds kip/vleesvervangers met broccoli te gaan eten. Tussendoor wil ik lekker fruit of nootjes eten, waarmee ik die vijf kilo denk ik prima voor elkaar krijg in combinatie met regelmatig bewegen, sporten en fietsen. In de winter door binnen te trainen, te schaatsen en wandelen, in het voorjaar door longboarden en fietsen en in de zomer met zwemmen, fietsen en rollerschaatsen.
  • Slaapkamer opfrissen: ik ben in mei vorig jaar verhuisd maar omdat het niet ons beste jaar was hebben we niet veel aan verfklussen opgepakt, maar vooral gefocust op het huis gezellig krijgen met de meubels die we al hadden. Ik hoop dit jaar de slaapkamer muren een lichte beige tint te kunnen geven en een boekenplank boven bed op te hangen, zodat de kamer de uitstraling krijgt die hij verdient.
  • Hopelijk mijn ultieme vakantie:
  • ik hoopte na het afronden van mijn opleiding een lange reis te maken door heel Japan, zeker nu ik mijn vliegangst deels heb overwonnen. Ik hoop ontzettend dat de pandemie meer onder controle komt dit jaar en dat het ons gaat lukken om deze reis te maken en tot die tijd droom ik van alle mooie plekken via foto’s en YouTube vlogs.

  • Een frisse wind door mijn kledingkast: ook dit doe ik eigenlijk elk seizoen door mijn garderobe uit de kast te trekken en te kijken wat ik daadwerkelijk draag en fijn vindt om te dragen. Ik heb veel kleding weggegaan die ik al lang bezit, maar die inmiddels of niet meer zo mooi is, niet meer zo lekker zit of wat ik echt een jaar niet heb aangeraakt (met uitzondering van feestelijke jurken). Ik heb wat meer leuke tops gekocht die passen bij mijn huidige leven, wensen en hobby’s en wat mooie tops voor op het werk.
  • Drummen:
  • last but not least, ik wil meer gaan oefenen op mijn drumstel. Ik heb twee jaar lessen en merk dat een uurtje per week wel vooruitgang oplevert, maar dat mijn techniek achterblijft omdat ik niet vaak genoeg oefen. Hopelijk kan ik meerdere keren per week momenten vinden om te werken aan mijn techniek, coördinatie en voetwerk, en uiteraard veel leuke covers meespelen!

    Heb jij ook goede voornemens voor dit 2022, of doe je daar helemaal niet aan? Laat het weten in de comments hieronder! Neem ook eens een kijkje op de sport en actief  en de tips-en-to-do pagina voor meer tips, workouts en actieve uitjes. Catching Up werkt samen met bol.comDaisycon en TradeTracker middels affiliate linkjes. Ik krijg niet betaald om deze te plaatsen, maar als jij op een link klikt en daarna iets bestelt op dezelfde website, krijg ik een kleine commissie. Dit kost jou verder niets.

    Bron foto’s: Unsplashed

    Design en lifestyleDesign en lifestyle

    Stephanie (1989) is een geboren en getogen Rotterdamse. Na het afronden van haar studie psychologie heeft ze in allerlei verschillende steden gewerkt en veel gereisd in Europa, maar is ze altijd aan Rotterdam verbonden gebleven. Eerder heeft ze geschreven voor Meisjes aan de Maas, een online magazine over Rotterdamse lifestyle. Ook beheert ze het Instagram account mooisuitrotterdamzuid. Voor Catching Up gaat ze graag op onderzoek uit naar nieuwe en unieke plekken, restaurants en winkels. Verder gaat ze graag het gesprek aan met ondernemers of mensen met een bijzonder verhaal.